מדריך לקניית רכב משומש

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

מדריך לקניית רכב משומשרכישת רכב מיד שנייה כוללת בתוכה לא מעט יתרונות, בראשם, כמובן, ההיבט הכלכלי של הרכישה, שזולה בעשרות אחוזים מאשר רכב חדש "מהניילונים".

אלא שהמעוניינים לבחור בדרך זו, חשופים ללא מעט סכנות אפשריות, בראשן הרכישה של רכב שהוא הכול חוץ מאמין, בתשלום גבוה ממה שנדרש בפועל. לפניכם מספר טיפים חשובים שיוכלו להגדיל את הסיכויים לרכישה מוצלחת במיוחד של רכב משומש.

חוסר ידע, והבדיקות שחייבות להיכנס לתמונה

בעיקרו של דבר, עסקת רכב תהיה לא משתלמת, או אפילו "מסוכנת", כאשר הרכב שמקבלים שונה ממה שמוצג על ידי המוכר. החשש העיקרי הוא שיהיו פערים בין המידע שמוסר המוכר לבין מצבו של הרכב בפועל, או לחילופין בין הנאמר בעל פה לרשום בכתב, בהסכמים הנחתמים אל מול הלקוחות.

כל אותן סוגיות הנוגעות למצבו הטכני של כלי הרכב, למספר הבעלים שהחזיקו בו קודם לכן הוא לזהות שלהם נכנסות כאן לתמונה, וכך גם ההיסטוריה של כלי הרכב: טיפולים קודמים שעבר, תאונות שהיה מעורב בהם, חלפים שהוחלפו בתוכו וכיוצא בזה. ואגב, אפילו כאשר מוצגים אי אילו מסמכים, הם עלולים להתגלות כזיוף מוצלח במיוחד.

אז מה עושים? ובכן, כאן נכנסות לתמונה בדיקות שונות, שאמורות לעמוד על קנקנו של הרכב, באופן מקצועי וחף מהטיעונים של המוכר. גם אם הרכב עבר בדיקה שכזו לאחרונה או שהמוכר טוען שעבר שכזו, את הרכב רצוי להעביר בדיקה במכון מורשה לכך (רצוי שאתם בוחרים), ולקבל בסוף הדרך דו'ח מקיף על כל ליקוי שקיים בו.

על הדו"ח לכלול הצעות מחיר מוערכות של התיקונים – את מסמכי הבדיקה יש להעביר למוכר, ולדרוש שהוא יתקן את התיקונים בעצמו, או לחילופין יפחית ממחירו של הרכב המוצע.

לגבי ההיסטוריה, חשוב לסקור היטב את ספר הטיפולים של כלי הרכב, מכיוון שייתכן שהוא עבר תיקונים מסוימים שאינם נוכחים בו כעת, אך אמורים להפחית את תג המחיר שלו.

בדיקה חשובה אחרת נוגעת לרישיון הרכב, אשר גם ממנו ניתן ללמוד לא מעט דברים. סוגיה מרכזית, בהקשר הזה, היא הבעלים האמיתיים של הרכב. לא מן הנמנע שהאדם שמציג עצמו כבעל הרכב, אינו באמת כזה, ורצוי להימנע מאותם "מתווכים" או סוחרים.

מסמכי הרישיון יאפשרו גם ללמוד האם הרכב משועבד, למשל, כך שאדם הרוכש אותו עלול לגלות, לאחר פרק זמן קצר, כי הרכב אינו באמת רכושו האמיתי.

לא ניתן שלא להתייחס גם לבדיקה הישירה שצריך לבצע לרכב, כלומר, לסקור אותן באופן מלא, רצוי באור יום, ולנסות לאתר שריטות, פגיעות, שינויי גוון וכיוצא בזה. ולבסוף, כמובן, לא לבצע את הרכישה ללא נסיעת מבחן, שתאפשר גם היא ללמוד רבות על מצבו של הרכב בפועל, וחוויה הנהיגה בו.

סוגיות כלכליות מרכזיות

כשזה נוגע לכלי רכב מיד שנייה, כפי שציינו מעלה, תג המחיר שלהם נוח ביחס לדגמים החדישים יותר. ועדיין, מדובר כאן על הוצאה שאינה בטלה בשישים כלל וכלל.

הנקודה המשמעותית שיש להבין כי שמחיר הרכב המוצע, במקרה של יד שנייה, בהחלט נתון למיקוח, והוא הכול חוץ מעובדה מוגמרת. העובדה היא שמרבית כלי הרכב המוצעים כיום בשוק כלי הרכב המשומשים נמכרים, בסופו של יום, במחיר גבוה או נמוך מהשווי ה"אמיתי" שלהם.

על מנת ללמוד על מצבו של הרכב, יש להיעזר במחירונים המוצעים בישראל, בין אם במחירון לוי יצחק הרשמי, ובין אם באלטרנטיבות, שיש שסבורים שמבטאות את השוק טוב יותר. יש לחשב את ירידת הערך או עלייתו על פי המאפיינים הספציפיים של הרכב המוצע, וכמובן – להסתמך גם על תחושות הבטן, ועל הציפיות המוגדרות לגבי התקציב.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

המרכז הישראלי לרכב

הפורטל המוביל לשירותי בריאות בישראל- פורטל המקום שבו תקבלו את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: ביטוחי בריאות ממלכתי בקופות החולים, בריאות האישה, תזונה, אורח חיים בריא, תינוקות וילדים, גיל הזהב רפואה משלימה ועוד.

דילוג לתוכן