המדריך לקניית רכב חסכוני

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

המדריך לקניית רכב חסכוניכיום, ישראלים רבים יעידו כי עלויות תחזוקת הרכב מקשות מאד על התפקוד הכלכלי שלהן, ולעיתים מקבלות תשומת לב גדולה יותר מאשר מחיר הרכישה הראשוני שלו.

הצעד הנכון ביותר שיש לעשות, מבחינה כלכלית, הוא להקדים תרופה למכה, ולרכוש מראש רכב אשר משדר חסכוניות בכל אחד מהיבטיו. אבל מה הופך רכב לחסכוני? אנחנו נענה על השאלה החשובה הזו.

הסוגיה המרכזית: צריכת דלק

עבור רבים, ההתייחסות אל דגם מסוים של כלי רכב כחסכוני נוגעת, מעל הכול, לרמת צריכת הדלק שלו. ואכן, לכל רכב יש דרגת צריכת דלק נמוכה, התלויה בשורה ארוכה של משתנים. הנתונים מתייחסים הן לנסיעה עירונית והן לנסיעה בין עירונית, כאשר הצריכה הממוצעת נקבעת על ידי היצרן, בבדיקות מעבדה.

נכון, במציאות הנתונים ה"רשמיים" של צריכת הדלק יהיו שונים בהכרח מנתוני היצרן, מכיוון שהם תלויים בשורה ארוכה של משתנים, אך בחירה מראש ברכב הנחשב לחסכוני יכולה לחסוך, ברגע האמת, אלפי שקלים בשנה – כלי רכב קטנים, למשל, הם החסכוניים יותר.

ואגב, מבחינה השוואתית הרי שכלי הרכב המבוססים על תיבת הילוכים ידנית יהיו חסכוניים ביותר מצריכת הדלק שלהם מאשר כלי הרכב האוטומטיים, כל עוד, כמובן, מקפידים להעביר הילוכים בזמן, ולא "למשוך" אותם יתר על המידה.

גם במהלך הנסיעה, חשוב להקפיד על לא מעט דברים שיקטינו את צריכת הדלק. ככלל, חשוב להקפיד על מהירויות נסיעה קבועות, פחות או יותר, ולהימנע מהאצות או בלימות פתאומיות, המביאים לבזבוז משמעותי של דלק. חשוב לתכנן את הנסיעה כך שתיעשה בדרכים שאינן משובשות, ורצוי מאד שלא בשעות הפקקים.

דרגת זיהום האוויר

חוזרים לרכישת הרכב, ולמשתנה מרכזי אחר שאתם חייבים לתת עליו את הדעת באם אתם מעוניינים ברכב חסכוני באמת, והוא דרגת זיהום האוויר של הרכב. מבחינה מעשית, כל רכב המיוצר החל משנת 2009 חייב לכלול דירוג של רמת זיהום האוויר שבו, על פי בדיקות ותקנים רשמיים, וזאת בטווח שבין 1 (רמת זיהום האוויר הנמוכה ביותר) ל-15 (זיהום האוויר הגבוה ביותר). ברור שהשאיפה שלכם צריכה להיות לדגמים שקרובים ככל האפשר לסקאלה התחתונה של הטווח.

הסוגיה של דרגת זיהום האוויר של הרכב נראית, בעיקרו של דבר, אקולוגית, אך יש בה גם היבטים כלכליים לא מבוטלים כלל. ההתייחסות החשובה ביותר, מהבחינה הזו, היא לסוגיית המיסוי: על פי הנהוג בישראל ובמקומות אחרים בעולם, רכישת כלי רכב בעל דרגת זיהום אוויר נמוכה תהיה במיסוי נמוך יותר מאשר כלי הרכב המזהמים יותר. אותו פער במחירים עשוי להגיע לעשרות אלפי שקלים, מה שמעניק חשיבות מכרעת לבחירה של כלי רכב "אקולוגי" כבר בנקודת ההתחלה.

עלות הטיפולים

לאחר שהתייחסנו לצריכת הדלק ולזיהום האוויר, חשוב לתת את הדעת על היבט אחר, מרכזי לא פחות, והוא הטיפולים השוטפים שנדרש לעבור הרכב. המציאות מראה שיש כלי רכב אשר העלות של הטיפולים וחלקי החילוף עבורם יקרה פי כמה מאשר דגמים מקבילים אחרים.

בעיקרו של דבר, מדובר כאן על מדיניות הייבוא של חלקי החילוף, עלות הייצור שלהם מספר המוסכים שבהם ניתן לבצע את הטיפול (עם דגש על מוסכים מורשים או מוסכי יבואן) וכיוצא בזה. גם סוג חלקי החילוף שמשתמשים בהם נכנס לתמונה – למשל, יש הבדל משמעותי בין חלפים מקוריים, תחליפיים או משומשים שעברו שיפוץ.

כדי לבצע את הבחירה המושכלת, מומלץ לסקור את המוסכים בסביבה שלכם שמטפלים בדגם הספציפי, ולברר מראש על עלויות הטיפולים, השוטפים או טיפולי החירום. גם מחירונים שונים, הפזורים גם באינטרנט, יכולים לסייע לא מעט בבחירה.

ראו גם:
הסכם לקניית רכב
כיצד נקבע ערך הרכב?

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

המרכז הישראלי לרכב

הפורטל המוביל לשירותי בריאות בישראל- פורטל המקום שבו תקבלו את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: ביטוחי בריאות ממלכתי בקופות החולים, בריאות האישה, תזונה, אורח חיים בריא, תינוקות וילדים, גיל הזהב רפואה משלימה ועוד.

דילוג לתוכן