מהן קבוצות רישוי?

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

קבוצות רישויהחזקת רכב, ואת זה יודע כל נהג ישראלי, כרוכה בהוצאות שוטפות שאינן מבוטלות כלל וכלל. התייחסות רבה, מהבחינה הזו, מקבלת אגרת רישוי לרכב, אותה אנחנו נדרשים לשלם מדי שנה.

אנחנו מקבלים בהכנעה את הסכום, שנע בין כמה מאות לאלפי שקלים, ולא בהכרח יודעים כיצד הוא נקבע. אחת הסוגיות המשמעותיות ביותר, מהבחינה הזו, היא קבוצת הרישוי של הרכב, שעה שהרכב יכול להשתייך לאחת משבע קבוצות.

כיצד נקבע השיוך שלו? ומהן ההשפעות המרכזיות של הגדרה זו? אנחנו נתייחס במאמר לסוגיות אלה ואחרות.

קווים לדמותן של קבוצות הרישוי

כצעד ראשון, ועוד לפני שנכנסים לדבר על סכומים ספציפיים, חשוב להגדיר בדיוק מה עומד מאחורי קבוצות הרישוי השונות. בעיקרו של דבר, כל רכב משתייך לאחת מבין שבע קבוצות, אשר נקבעו בהתאם למחיר המחירון שלו.

ברור שככל שמחיר הרכב יהיה גבוה יותר, כך קבוצת הרישוי שלו תהיה גבוהה יותר, וכך גם מחיר האגרה שיידרש עבורו יעלה כלפי מעלה – הדברים אמורים גם לסוגיות דוגמת מיסים עבור הרכישה, ביטוחים וכיוצא בזה.

השפעה חשובה אחרת של קבוצת הרישוי נוגעת לתחום הליסינג, שעה שהקבוצה הספציפית מהווה משתנה משמעותי שמשפיע על מחירה של עסקת ליסינג.

יש להדגיש כי קבוצת הרישוי הספציפית אליה משתייך הרכב תפורט בצידו השמאלי של רישיון הרכב. אחת למספר שנים, בהתאם לתנודות בשוק הרכב ולשינוי במדד המחירים לצרכן, משתנות הגדרות הקבוצות.

החלוקה העיקרית, הנמצאת בתוקף החל מתחילת שנת 2013, היא כמפורט בטבלה הבאה:

קבוצת מחיר מחיר הרכב לצרכן
1 עד 100,000 ש'ח
2 100,001 עד 120,000 ש'ח
3 120,001 עד 141,000 ש'ח
4 141,001 עד 159,000 ש'ח
5 159,001 עד 207,000 ש'ח
6 207,001 עד 296,000 ש'ח
7 296,001 ש'ח ומעלה

 סכומי האגרות, והשפעת קבוצת הרישוי על כך

נכון לחודש אפריל 2014, החלוקה הבסיסית של סכומי אגרות הרישוי לוקחת בחשבון את קבוצת הרישוי ושנת הייצור של הרכב, כפי שניתן לראות בטבלה הבאה, המתייחסת לכלי רכב פרטיים ומסחריים עד למשקל של 3,500 קילוגרם:

קבוצה שנת עלייה לכביש
2012-2014 2009-2011 2005-2008 2004 ומטה
1 1,083 949 831 726
2 1,377 1,201 1,052 920
3 1,660 1,453 1,272 1,110
4 1,981 1,684 1,432 1,217
5 2,268 1,869 1,542 1,275
6 3,220 2,415 1,811 1,356
7 4,589 3,211 2,248 1,575

עבור רכבי משא, שמשקלם 3,501 קילוגרם ומעלה, רכבים מדבריים, רכבי עבודה, אמבולנסים, רכבי חילוץ, רכבים חשמליים ורכבים לכיבוי שריפות, החלוקה אינה נעשית על פי קבוצת הרישוי האמורה, אלא בהתאם לסוג המנוע (בנזין או דיזל) ולמשקל הכולל של כלי הרכב (בדיזל בלבד).

כמובן שתשלום האגרה שונה במקרה של אופנועים, מוניות, רכבי הסעות, גרורים וכיוצא בזה. הרשימה המלאה מופיעה באתר האינטרנט של משרד התחבורה.

נקודה חשובה נוספת, מבחינתה של האגרה, היא שאלת סכומי הרכב שפורטו מעלה יש להוסיף את הסכום השנתי עבור אגרת רשות השידור, שעומד נכון לעכשיו על 136 ש'ח. כמובן שכאשר אגרת הטלוויזיה תבוטל בפועל, כפי שצפוי בקרוב, תבוטל הנוכחות שלה גם באגרת חידוש הרישיון, מה שיקל במידה לא מבוטלת על הנטל הכלכלי של תושבי ישראל.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

המרכז הישראלי לרכב

הפורטל המוביל לשירותי בריאות בישראל- פורטל המקום שבו תקבלו את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: ביטוחי בריאות ממלכתי בקופות החולים, בריאות האישה, תזונה, אורח חיים בריא, תינוקות וילדים, גיל הזהב רפואה משלימה ועוד.

דילוג לתוכן