ליסינג לעצמאים ולעסקים קטנים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

ליסינג לעצמאים ולעסקים קטניםחברות הליסינג, שפנו בראשונה בעיקר לחברות ולעסקים גדולים, כאלה שזקוקים לציי רכב של ממש, הרחיבו במהלך השנים את עסקיהם במידה רבה. כיום, לצד חברות עסקיות גדולות שמעדיפות לחכור מספר גדול של כלי רכב מסחריים (לשימוש עסקי בלבד) ופרטיים (לשימוש עובדי החברה), קיים ביקוש גדול גם בקרב השוק הפרטי ולא פחות מכך – גם בקרב עצמאיים ועסקים קטנים.

פלח שוק זה, של עסקים קטנים שחלקם חברות בע"מ ורובם נחשבים לעוסקים מורשים או אף עוסקים פטורים, יכול למצוא יתרונות ברורים ומובחנים בעסקאות ליסינג מסוגים שונים. בין היתרונות החשובים ניתן למצוא:

  • יתרונות בתחום המימון – גם בצורה של ליסינג מימוני וגם בצורה של עסקה תפעולית.
  • יתרונות בתחום המיסוי – בין אם הרכב נועד לשמש מטרה עסקית בלבד ובין אם הוא נועד לשמש גם את העסק, לצד שימוש למטרות פרטיות וחיצוניות לעסק.
  • יתרונות בתחום התחזוקה וניהול הזמן, במיוחד כאשר לוקחים בחשבון את האופציה התפעולית.

מימון עם חיסכון

יתרון מרכזי שטמון בעסקת ליסינג לעסקים, בפרט כאשר מדובר על עסקים קטנים ועל עצמאיים שאינם יכולים לגייס הון בקלות כמו חברות ענק, נובע מכך שאין צורך לפנות לשם כך לבנק.

כאשר מגייסים את ההון הדרוש לרכישה או להחכרה של רכב באמצעות חברה מתמחה אין כל צורך לעמוד בפני בדיקה מחמירה של המערכת הבנקאית. בנוסף, לא קיימת הכבדה על האובליגו הבנקאי, שאותו ניתן ורצוי לנצל למטרות אחרות של פיתוח העסק.

בין אם מדובר בליסינג תפעולי ובין אם מדובר בצורה המימונית הטהורה, מדובר על מימון לשיעורין, כזה שלא מכביד על התקציב השוטף. גם אם נדרש תשלום ראשוני של מקדמה, מרבית העלות תשולם בפריסה חודשית, שקל הרבה יותר לממן.

כאשר מדובר על הסכם תפעולי, לצד היתרונות המימוניים טמון גם ערך מוסף נוסף בדמות חיסכון ניכר בזמן בשל טיפולים המבוצעים על ידי חברת הליסינג. מכיוון שזמנו של בעל העסק או העצמאי יקר והיות והוא לא מרבה להעסיק צוות עובדים גדול, בכל פעם שמישהו אחר מבצע עבורו טיפולים ותחזוקה, מדובר על חיסכון בזמן עבודה יקר.

מנצלים הטבות מיסוי

פלח נכבד מקרב העצמאיים שהבינו כבר את יתרונותיו של הליסינג, גילו שבעסקה כזאת טמונים יתרונות משמעותיים בתחום המיסוי. יתרונות כאלה צריכים להילקח בחשבון, כאשר לעיתים מדובר על חיסכון במס בצורתו הישירה (באמצעות הכרה בניכויים שונים) ולעיתים מדובר על חיסכון עקיף שמתבטא בדחיית חבות המס.

במקרה שמדובר על עסקה מהסוג התפעולי, מס הכנסה מכיר בכך שמדובר על עסקת שכירות, משום שלרוב לא תתבצע העברת בעלות. כאן, הוצאות ההחכרה יהיו מותרות בניכוי באופן מלא, בהנחה שהרכב נועד לשמש ייעוד עסקי ומסחרי בלבד.

במקרה של עסקה בצורתה המימונית, נפוץ יותר השימוש של הרכב למטרות פרטיות ולא רק עסקיות. כאן, במידה וקיים שימוש עסקי משמעותי, מס הכנסה מכירים בהוצאות מסוג הוצאות מימון, בדומה לנטילת הלוואה מהבנק.

כאשר מדובר על עצמאי שמוגדר כעוסק מורשה, דהיינו מי שיכול להתקזז לא רק מול מס הכנסה אלא גם מול מע"מ, ניתן לבצע התקזזות כאמור במידה והרכב מוגדר כרכב מסחרי. לענייננו, רכב מסחרי יהיה כזה במידה ומשקלו עולה על 3.5 טון ובמידה והוא נועד לתכלית עסקית ולא למטרות אחרות.

לא מוותרים על רכב חדש

עבור עסקים קטנים, אחזקה של רכב חדש חשובה לא מעט גם בשל התדמית של העסק. לא רק שרכב ליסינג מאפשר ליהנות מהיתרונות של רכב חדש, בטוח וחסכוני יותר, הוא גם מציג את בעל העסק בצורה חיובית יותר ויעילה יותר ובכך ממצב את העסק בצורה טובה יותר.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

המרכז הישראלי לרכב

הפורטל המוביל לשירותי בריאות בישראל- פורטל המקום שבו תקבלו את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: ביטוחי בריאות ממלכתי בקופות החולים, בריאות האישה, תזונה, אורח חיים בריא, תינוקות וילדים, גיל הזהב רפואה משלימה ועוד.

דילוג לתוכן