הלוואות לקניית רכב

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

הלוואות לקניית רכבעסקה של רכישת רכב נחשבת לאחת העסקאות החשובות בחייב של כל ישראלי מן השורה. ההערכות קובעות שלמעט מקרים בודדים, קניית רכב הינה העסקה היקרה ביותר (למעט רכישה של דירה, למשל).

באופן טבעי, מרבית הרוכשים עושים צעד זה תוך הגשת בקשה להלוואה מתאימה. בשורות הבאות נסקור את נושא ההלוואות לקניית רכב מזוויות שונות. נראה אלו גופים עוסקים במתן פתרונות מימון מסוג זה, אילו סוגים של הלוואות קיימות ועוד.

גם לרכב יד שניה

בעבר היה נפוץ מאוד המיתוס שהלוואות לקניית רכב נועדו לרכישה של רכב חדש בלבד. כיום, כמעט כל הגופים שעוסקים בפתרונות מימון מגוונים מציעים סוגים שונים של פתרונות לרכב. בין היתר מדובר על הלוואות לרכישת רכב חדש וכן גם לרכישת רכב משומש.

אגב, נציין שיש המכנים רכב משומש בשם רכב "יד ראשונה" ויש המכנים אותו רכב "יד שניה". הדבר החשוב הוא שבין כך ובין כך, גם מי שלא מעוניין או לא יכול להרשות לעצמו להחזיק רכב חדש, בהחלט לא חייב לוותר על האופציה של הלוואה מתאימה.

ספקי פתרונות מימון

בשנים האחרונות התרחב מאוד השוק של פתרונות המימון לרכב. בין ספקי האשראי בתחום זה ניתן למצוא:

  • בנקים מסחריים – כל הבנקים המסחריים או לכל הפחות מרביתם מציעים לציבור הלוואות לרכישת כלי רכב מכל הסוגים. בין הבנקים ישנם כאלה שאף מגיעים להסדרים מיוחדים עם יבואנים או חברות ליסינג בכדי להעניק ללקוחותיהם לא רק מימון אלא גם תנאי רכישה משופרים. עוד נציין שחלק מהבנקים מציעים פתרונות אשראי לרכב לא רק ללקוחות קיימים.
  • חברות כרטיסי האשראי – במסגרת הרחבת הפעילות של חברות כרטיסי האשראי השונות, החלו הללו להציע גם פתרונות אשראי מגוונים לכל מטרה וכן לצורך רכישת רכב.
  • חברות מימון – גם חברות מימון פרטיות מציעות פתרונות אשראי מגוונים לרכב. יש לציין שמדובר על חברות רציניות, מוכרות ואמינות שמציעות הלוואות בתנאים תחרותיים.
  • יבואנים וחברות ליסינג – חלק מהיבואנים ומחברות הליסינג מציעים גם פתרונות מימון דמויי הלוואה. מדובר על רכישה בתשלומים, כאשר הריבית מגולמת במחיר העסקה עצמה.

משווים ובוחרים

בדיוק כפי שלא קונים רכב בלי לבצע בדיקות מקדימות והשוואת דגמים ואפשרויות, כך ראוי לנהוג גם לפני שלוקחים הלוואה. ריבוי הגופים הפיננסיים מאפשר בחירה בין פתרונות מימון מסוגים שונים, בתנאים שונים.

בהנחה שמוכר הרכב אינו מתנה את הרכישה בפניה לגורם מממן אחד ולא באחר, מומלץ מאוד לבצע בדיקה שכוללת בין היתר הפנית תשומת לב לגורמים כגון:

  • סוג ההלוואה.
  • תקופת פריסה מקסימלית.
  • אפשרות לפירעון מוקדם.
  • עלויות מגולמות – ריבית, פתיחת תיק, עלות משכון.

הלוואות זולות

עבור מי שזקוק להלוואה לרכב מצפה הפתעה נעימה למדי. על פי רוב, ניתן להשיג הלוואות בתנאים נוחים, יותר מהמקובל בסוגים אחרים של הלוואות. הסיבה לכך פשוטה – הרכב משמש בתור "בטוחה" לגוף המלווה.

במילים אחרות, הרכב שנרשם על שם הרוכש נרשם גם עם סעיף של משכון. סעיף המשכון למעשה מבטיח את המלווה מפני סיכון של אי עמידה בתשלומים. במידה והרוכש מפסיק לשלם, יכול המלווה להורות על מכירת הרכב לצורך כיסוי יתרת ההלוואה.

דבר זה אולי נשמע בלתי נעים אבל יש לזכור שלרוב לא מגיעים למצב זה. פעולת המשכון דווקא מיטיבה עם הרוכש שכן עקב סיכון נמוך לחברת האשראי או לבנק, דורשים הללו ריבית נמוכה יחסית.

לפני סיום נספר שניתן לבחור בין סוגים שונים של פתרונות אשראי ובהם – הלוואות צמודות או לא צמודות, הלוואות בריבית קבועה וכן כאלה בריבית משתנה. לכן, חשוב להיות ערים לסוג ההלוואה לפני שמחליטים.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

המרכז הישראלי לרכב

הפורטל המוביל לשירותי בריאות בישראל- פורטל המקום שבו תקבלו את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: ביטוחי בריאות ממלכתי בקופות החולים, בריאות האישה, תזונה, אורח חיים בריא, תינוקות וילדים, גיל הזהב רפואה משלימה ועוד.

דילוג לתוכן