קנייה של רכב בתשלומים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

קניית רכב בתשלומיםפעם, הדעה הרווחת הייתה שרכישת רכב חדש מצריכה הון כספי בשיעור עצום, פועל יוצא של שנים ארוכות של חיסכון. אלא שכמו דברים רבים אחרים בעולם הכלכלי בו אנו חיים, התמונה השתנתה מאז במידה לא מבוטלת.

כיום, זה נראה כמעט מובן מאליו שרכישת הרכב תיעשה בתשלומים, אשר פריסתם נוטה להגיע גם למספר שנים. מהם היתרונות והחסרונות של שיטת התשלומים? ואיך בוחרים בפריסה המתאימה ביותר לרוכש הרכב הספציפי?

כל הסיבות לבחור בתשלומים

רכישת רכב בתשלומים, וזו נקודה שצריך להדגיש כבר בשלב הזה, היא רעיון אידיאלי עבור לא מעט אנשים. תעיד על כך הסטטיסטיקה, שמצביעה על כך שארבעה מתוך עשרה רוכשי רכב עושים זאת בשיטת התשלומים.

הנחת היסוד היא שיעשו זאת לרוב אנשים אשר אין באמתחתם חלק ניכר מההון הנדרש עבור הרכב, או לחילופין אלה שאינם מעוניינים "לשעבד" את מצב העובר ושב בחשבון שלהם לצורך המשימה. ההמלצה מקובלת, מהבחינה הזו, היא שלא להקדיש יותר מ-20% מגובה המשכורת החודשית להתחייבות כלכלית מהסוג הזה.

בכל הנוגע לבוחרים בצורת רכישה זו, הרי שמבחינה מעשית, מדובר כאן לא פעם על צעירים, שזקוקים לרכב לצרכי עבודה, לימודים או כל דבר אחר, ואינם יכולים להמתין שנים ארוכות עד שיהיה להם סכומי כסף עצומים, אם כי חלוקת הרכישה לתשלומים עשויה להתאים לכל אדם למעשה.

נקודה משמעותית נוספת במשוואה הכלכלית נוגעת לאופן פריסת התשלומים. דבר ידוע הוא שככל התשלום גבוה יותר, כך הפריסה שלו לתשלומים תהיה רחבה יותר: הדוגמא המובהקת היא המשכנתא, בגובה של מאות אלפי שקלים, שנהוג לחלק לעשרות שנים.

מבחינת הרכב, מדובר כאן לרוב על פרק זמן של שנתיים עד חמש, מה שבא לידי ביטוי בתשלומים חודשיים הנעים סביב כמה אלפי שקלים. ואגב, ברוב המקרים הישראלים יעדיפו לרכוש רכב יד ראשונה בתשלומים, בעוד שבמקרה של כלי רכב מיד שניה – עסקה זולה יותר, מן הסתם – הם כן יעשו את המאמצים כדי לסיים עם הרכישה בתשלום אחד.

הסכנה העיקרית שבתשלומים

כל ישראלי מכיר את זה. הרגע שבו הוא מבקש לחלק רכישה מסוימת לתשלומים, אלא שבמעמד התשלום נאמר לו שממספר מסוים של תשלומים, נדרש כבר לשלם ריבית. למעשה, זוהי הסכנה המרכזית המאפיינת רכישת רכב בתשלומים, ולו מכיוון שכל שינוי קטן בריבית נותן את אותותיו עקב סכומי הכסף העצומים של ההלוואה, ופריסת התשלומים הרחבה.

רכישת רכב בתשלומים מקלה אמנם על הסכום החודשי שיש לשלם, ולכן עשויה להוות הסיכוי היחידי של ישראלים שונים לרכוש רכב, אך סכומי הכסף שיידרשו על כך יהיו גבוהים יותר ככל שפריסת התשלומים רחבה יותר.

תמיד אפשר גם לשלב

כיום, ואלו הן החדשות הטובות באמת, מוצעות לא מעט אפשרויות מימון לרכישת רכב, מיד ראשונה או שניה כאחד. בהקשר הנוכחי, המשמעות היא שניתן בהחלט לשלב גם אותם עם פריסת התשלומים.

זהו, אחרי הכול, המהות של עסקת ליסינג, המבוססת על תשלום מקדמה ראשונית על הרכב, בעוד יתר התשלומים, משך כל התקופה, יידרשו מדי חודש בחודשו. גם עסקאות טרייד אין, אשר התכלית שלהן היא החלפת רכב ישן בזה החדש (וקיזוז מחיר הישן מזה של החדש), מציעות בדרך כלל פריסה רחבה לתשלומים.

המשמעות המעשית של כך היא שכל אדם יכול למצוא את עסקת המימון המתאימה לו ביותר, וזאת בהתאם ליכולות הכלכליות שלו בהווה ובעתיד (אל תשכחו שהתשלומים נמשכים שנים קדימה), לצרכים ולרצונות. כל אלה מקלים מאד על רכישת הרכב, צעד שהיה נראה, עד לפני מספר שנים, כפתרון כמעט בלתי אפשרי עבור לא מעט ישראלים.

ראו גם: קניית רכב למשפחות עולים חדשים-הטבות והקלות

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

המרכז הישראלי לרכב

הפורטל המוביל לשירותי בריאות בישראל- פורטל המקום שבו תקבלו את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: ביטוחי בריאות ממלכתי בקופות החולים, בריאות האישה, תזונה, אורח חיים בריא, תינוקות וילדים, גיל הזהב רפואה משלימה ועוד.

דילוג לתוכן