קניית רכב אחרי תאונה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

טיפים לרכישת רכב אחרי תאונההציבור הישראלי מחובר, ברובו הגדול, לרכב הפרטי. אחזקה של רכב אישי מקלה על החיים ומאפשרת להגיע בקלות לכל מקום ובכל זמן. עם זאת, חשוב לזכור שלא כל אחד יכול לרכוש רכב חדש שמגיע מהיבואן או מחברות הליסינג. לא מעט אנשים בוחרים לרכוש רכב מיד שניה, כאשר לעיתים מדובר על כאלה שיש בעברם גם פגיעה או תאונה.

בשורות הבאות נעסוק בכמה היבטים חשובים של קניית רכב אחרי תאונה. נראה מתי פעולה כזאת עשויה להיות סבירה ומתי מדובר על מצב מסוכן.

יש תאונה ויש תאונה

הרתיעה הראשונית מקניית רכב אחרי תאונה נובעת מהנחה מוטעית שרכב שעבר תאונה נמצא במצב המסוכן לנהיגה. ההנחה הזאת, שרכב שעבר תאונה וכעת מוצע למכירה הוא בהכרח מסוכן, איננה תמיד נכונה ויש לעשות הבחנה חשובה.

במקרים מסוימים, כאשר רכב עבר תאונה, הרי שמצבו הנוכחי בהחלט הופך אותו לבחירה לא מוצלחת. אלו הם מצבים שבהם הרכב נפגע בצורה קשה, המוגדרת בשם "טוטאל לוס". לעיתים, הפגיעה איננה מוגדרת כ"טוטאל לוס" מלא באופן מעשי, אולם עדיין ישנה פגיעה מהותית שגם טיפול במוסך יכול לשקם במאת האחוזים.

לעומת זאת, ישנם בהחלט מקרים רבים אחרים. מקרים כאלה כוללים פגיעות חיצונית ופגיעות אחרות, שאינן פוגעות באופן נחרץ בבטיחות. לעיתים, מדובר על פגיעה קוסמטית שתוקנה לחלוטין. לעיתים אחרות מדובר על פגיעות משניות מסוג אחר שניתן לשקם באופן מושלם או קרוב לכך.

במקרים מן הסוג השני, רכישת הרכב כמכשיר לנהיגה ובעלות מופחתת יכולה להיות מהלך סביר ואף משתלם. פעילים בענף אף מוסרים שישנים מקרים שבהם גם פגיעות שאינן קוסמטיות בלבד, כאשר הרכב עבר שיקום מוצלח, יכולים לאפשר לקבל רכב באיכות מקובלת, ובמחיר נמוך משמעותית מהמחירון.

חשוב לדעת שכאשר הרכב מגיע למצב שבו הוא מסוכן לנהיגה ומערכות שונות בו נפגעו באופן שאינו בר תקנה, המקום הנכון שאליו הוא צריך להגיע הוא מגרשי הפירוק. במקרה זה ניתן לעשות שימוש חוזר בחלפים מסוימים ולעיתים יבוצע שימוש ברכב כגרוטאות מתכת למחזור.

רכישה באמינות מלאה

כאשר מעוניינים בקניית רכב אחרי תאונה, חשוב לעשות זאת רק באמצעות רכישה ממי שאמינותו איננה מוטלת בספק. רק גורם אמין יוכל לספק רכב במצב ידוע, במחיר הגון וללא הטעיות או הסתרות.

בין אם רוכשים את הרכב מאדם פרטי ובין אם רוכשים אותו מסוכנות רכב או מסוחרי רכב מורשים, חשוב מאוד לקבל מהם עדכון על מצבו של הרכב ושל ההיסטוריה שלו. ידועים מקרים שבהם רכבים שעברו תאונה, אפילו קשה, נמכרו לציבור כחדשים. בצעד כזה יש משום הטעייה של הציבור ויש לכך גם משמעות פיננסית לא קטנה.

ככל שמדובר על רכב שעבר תאונה משמעותית יותר, כך הדבר אמור להשפיע על מחיר המחירון. לכן, רכישה מגורם אמין, שמספק גילוי נאות חשוב במקרה זה באופן שאינו מוטל בספק.

בדיקה מקיפה

כמו בכל קניה של רכב שאיננו חדש, גם כאשר קונים רכב אחרי תאונה יש להעביר אותו בדיקה נאותה. הבדיקה נועדה לספק לרוכש מידע משלים על מצב הרכב. בדיקה שכזאת חשובה משום שהיא יכול לסייע בתיקון ליקויים נוספים שטרם טופלו ושקשה לראותם בעין.

לא פחות מכך, בדיקה כזאת חשובה לשקט הנפשי של הרוכש. בצורה כזאת, לאחר שאיש מקצוע במכון בדיקה נותן את חוות הדעת, ניתן בהחלט להחליט האם מדובר על עסקה משתלמת. בשלב זה, לאחר שבוחרים את הרכב המתאים, לאחר שמקבילים מידע מלא מהמוכר וממכון הבדיקה, אפשר לקבל את ההחלטה הנכונה.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

המרכז הישראלי לרכב

הפורטל המוביל לשירותי בריאות בישראל- פורטל המקום שבו תקבלו את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: ביטוחי בריאות ממלכתי בקופות החולים, בריאות האישה, תזונה, אורח חיים בריא, תינוקות וילדים, גיל הזהב רפואה משלימה ועוד.

דילוג לתוכן