רישיון נהיגה בחו"ל

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

רישיון נהיגה בחו"לרישיון הנהיגה המונפק בישראל מאפשר לנהוג בכמאה ושבעים ארצות ברחבי העולם, בעיקר במדינות אירופה, ארה"ב ואוסטרליה. עובדה זו אינה מהווה סיבה מספקת לא להוציא רישיון נהיגה בינלאומי כאשר נוסעים לחו"ל.

אחת הסיבות היא שהמדינות המאפשרות נהיגה בתחומן למושאי רישיון נהיגה ישראלי, מגבילות זאת בזמן. כלומר, תוקפו הינו למשך התקופה הקבועה בחוק אותה המדינה. לדוגמה, יש מדינות שתוקף הרישיון הישראלי פג לאחר שלושה חודשים ויש כאלה המתירות לנהוג בכבישיהן במשך שניים עשר חודשים, לנושא רישיון כזה.

לכן, מי שנוסע לחו"ל ומתכוון לשהות שם תקופה ממושכת, גם אם מדובר במדינות שבהן אפשר לנהוג עם רישיון נהיגה ישראלי, עדיף שיוציא גם בינלאומי, מהסיבה שהובאה לעיל. הדבר נוגע לישראלים הנוסעים לצרכי עבודה או לימודים וגם לאלו המתכננים טיול ארוך טווח.

סיבה נוספת לעשות רישיון נהיגה בינלאומי היא שסוכנויות השכרת הרכב בעולם אינן בקיאות תמיד בחוקי התעבורה בארצן, בכל הנוגע לתיירים. לכן, תיתכן אפשרות שישראלי המגיע לחברה מסוימת ומעוניין לשכור מכונית, ייתקל בסירוב מאחר ואינו נושא רישיון נהיגה בינלאומי.

כמובן שמי שעומד לנסוע למדינה שאינה מכירה ברישיון הישראלי יהיה חייב להוציא רישיון בינלאומי אם ברצונו לנהוג במדינה זו. למעשה, גם אם אין בכוונתו לנהוג, עדיף שיעשה את הרישיון הנ"ל, לכל מקרה שישנה דעתו. עלות הנפקתו אינה יקרה והתהליך פשוט.

תהליך ההנפקה

מדובר במהלך קל ופשוט. מגיעים לאחד מתחנות ההנפקה: ממסי, אשר טורס, טלדור ורשות הדואר. מציגים תעודה מזהה, מצטלמים, משלמים סכום כסף זניח (15 שקלים עד 30 שקלים, תלוי למי פונים) ומקבלים את הרישיון. הוא תקף למשך שנה אחת.

מי שאין באפשרותו להגיע בעצמו למקום, יכול לעשות זאת באמצעות שליח. על מיופה הכוח להציג תעודה מזהה של מבקש הרישיון, תמונה עדכנית וכן מכתב המייפה את כוחו לבצע את השירות הזה בשם בעל התעודה.

המלצות משרד התחבורה

משרד התחבורה פרסם מספר הערות לישראלים המתכוונים לנהוג בחו"ל עם הרישיון הישראלי. בין היתר, נכתב כי קיימים מוסדות לאכיפת חוק במקומות מסוימים שאינם מכירים ברישיון הישראלי, למרות שעל פי ההסכמים בין המדינות, קיים אישור לכך.

הערה זו נכונה גם בכל הקשור להשכרת רכב וחברות ביטוח. יש חברות השכרה שאינן מודעות לכך שמדינתן מאשרת לנושאי רישיון נהיגה ישראלי לנהוג בכבישיה. סוכנויות אלה תסרבנה להשכיר מכונית לישראלי שלא יציג רישיון נהיגה בינלאומי.

מבחינת הביטוח הדבר חמור יותר. חברות הביטוח במדינות מסוימות אינן מכירות ברישיון הישראלי והפוליסה שהן נותנות אינה תקפה במקרה שהנהג לא נשא רישיון נהיגה בינלאומי. פירוש הדבר הוא שהנוהג במדינה שכזו רק עם רישיון ישראלי אינו מבוטח. חשוב לציין שיש חברות ביטוח המציינות במפורש בפוליסה שהיא לא תקפה במקרה של נהיגה ללא רישיון מתאים.

השכרת רכב בחו"ל

חברות השכרת רכב בישראל המאפשרות לשכור באמצעותן רכב בחו"ל מהוות, ברוב המקרים, שליחות או מתווכות של סוכנויות ההשכרה מעבר לים. לרוב יומלץ למי שבא לשכור רכב דרכן להוציא רישיון נהיגה בינלאומי.

כאשר מגיעים לסניף חברת ההשכרה בארץ המיועדת, יש להציג את רישיון הנהיגה הבינלאומי ולדרוש שפרטיו יירשמו בחוזה ההשכרה. הדבר מהווה ראיה שבעת עריכת החוזה היה ברשות השוכר רישיון כזה.

חשוב להציג גם את הרישיון הבינלאומי של כל אדם נוסף האמור לנהוג במכונית ולוודא שגם פרטיו יירשמו בחוזה. בבוא העת, אם ייווצר צורך, ניתן יהיה להוכיח שכל מי שנהג ברכב היה בעל רישיון נהיגה בינלאומי.

ראוי לציין שבצמוד לרישיון הבינלאומי יש להחזיק גם ברישיון הנהיגה הישראלי ולהציג את שניהם בעת הצורך. השכרת רכב לנהגים צעירים נעשית בתנאים שונים ויש להוסיף סכום נוסף על ביטוח. את וותק הנהיגה של השוכר אפשר לבדוק רק באמצעות הרישיון הלאומי שלו.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

המרכז הישראלי לרכב

הפורטל המוביל לשירותי בריאות בישראל- פורטל המקום שבו תקבלו את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: ביטוחי בריאות ממלכתי בקופות החולים, בריאות האישה, תזונה, אורח חיים בריא, תינוקות וילדים, גיל הזהב רפואה משלימה ועוד.

דילוג לתוכן