המדריך לקניית רכב בטיחותי

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

המדריך לקניית רכב בטיחותימעוניינים לרכוש רכב? אין ספק שמשימה משמעותית עומדת לפניכם. בין כל המאפיינים הטכניים של הרכב עליהם אתם בוודאי נותנים את הדעת, אין צל של ספק שסוגיית הבטיחות לא צריכה להישאר מאחור.

אחרי הכול, אפילו אם הנהיגה שלכם היא הזהירה ביותר האפשרי, תאונות עלולות להתרחש, ולהסב נזק משמעותי לרכב ולכם. אז מה הופך רכב לבטיחותי? וכיצד יודעים לבצע את הבחירה המושכלת ביותר?

חישוב דרגות הבטיחות

משוואת הבטיחות של הרכב כוללת בתוכה מספר משתנים עיקריים. התייחסות מקבלת מקבל הציון שקיבל הרכב במבחני הריסוק השונים, כפי שנדרשות כיום לבצע היצרניות עבור כלי רכב חדישים. המבחנים המקובלים מבוצעים על ידי NCAP, והם באים לבחון את הבטיחות הפאסיבית של הרכב, כלומר, האופן בו הוא מגן על הנוסעים בו בעת תאונת דרכים.

מדובר כאן על חמישה ניסויים, ובכלל זה התנגשות חזיתית במהירות של 64 קילומטרים לשעה (כש-40% מרוחב החזית חשוף לגוף הפגוע), פגיעת צד במהירות 50 קמ'ש (הגוף הפוגע הוא ברוחב מטר וחצי), מבחן פגיעה בהולך רגל ועוד.

כל אחת מהקטגוריות הלאה תיבחן ביחס למבוגרים ברכב, לילדים ברכב ולהולכי רגל בהם נעשית הפגיעה, כאשר על כל ניסוי יינתן ציון – כוכב ירוק ("עובר"), צהוב ("גבולי") או כוכב ריק ("נכשל").

מבלי להיכנס יתר על המידה לחישובים, הציונים מתורגמים לנקודות, שמתווספות יחדיו להרכיב את מספר כוכבי הבטיחות של הרכב. השאיפה שלכם, כמובן, היא לציון מקסימלי של חמישה כוכבים.

חשוב להדגיש כי גורמים רבים משפיעים על בטיחות הרכב, מהבחינה הזו, ובכלל זה מספר כריות האוויר וסוגן, איזורי הקריסה, קורות החיזוק, חגורות הבטיחות וכיוצא בזה. כל דגם כולל בתוכו מספר דגמים, ולכן חשוב לבדוק את ההיבטים האלה ביחס אליו. ואגב, לא תמיד הדגם אכן יגיע עם האבזור שהעניק לו את הציון במבחן הריסוק, כך שחייבים לעמוד על ההתאמה המלאה הזו.

אביזרים בטיחותיים לרכב

לאחר שדיברנו על הבטיחות הפאסיבית, עוברים לדבר על זו האקטיבית. כאן, התשובה שתינתן אינה כמותית, מה שהופך את תמונת הבחירה למורכבת מעט יותר.

הבטיחות האקטיבית, כפי שניתן להסיק משמה, אינה מתייחסת לאופן שבו הרכב מגן על נוסעיו בעת תאונת דרכים, חלילה, אלא על האופן בו קיימות בתוכו מערכות המסייעות למנוע את תאונת הדרכים הזו מלכתחילה.

מכבר מעצם ההגדרה הזו, ניתן ללמוד על לא מעט מערכות ופרמטרים שצריכים להשפיע על בחירת הרכב על ידכם. בין המערכות הטכנולוגיות, ניתן למנות את מערכת נעילת הגלגלים (ABS), מערכת המחלקת את כוח הבלימה בין גלגלי הרכב במטרה לשמור על יציבותו (EBS), מערכת לתגבור במהלך בלימת החירום ועוד.

מעבר למערכות הבסיסיות האלה, נכנסות לתמונה מערכות מתקדמות יותר, דוגמת מערכת לבקרת יציבות (ESP) או מערכת לבקרת משיכה (TCS). התפקיד שלהן הוא למנוע החלקה של הרכב במצבים של האצה פתאומית או פנייה חדה במיוחד, תפקיד שמבצעת גם מערכת ייעודית למניעת הידרדרות של הרכב על גבי מדרונים.

מערכות אלה משדרגות ברוב המקרים את מחיר הרכב, אך רבים יטענו, ובצדק גמור, שהגדלת הבטיחות שווה את התוספת במחיר. אחרי הכול, טענו כבר שבטיחות הנהיגה צריכה לעמוד מעל הכול.

מערכות בטיחות אחרות, הכרוכות גם הן בתוספת תשלום, ניתנות לרכישה בצורה חיצונית, מבלי קשר לדגם הספציפי. בין השאר, מדובר כאן על מערכות המזהות מצבים חריגים במהלך הנסיעה, דוגמת סטייה מהנתיב בו נוסעים, היצמדות יתר לרכב הנמצא מפנים או נהיגה במהירות גבוהה מאשר החוק מתיר במקטע כביש מסוים. מצבים אלה יביאו להפעלת חיווי, שיסייע לנהג לתקן את מה שדרוש תיקון בהקדם האפשרי.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

המרכז הישראלי לרכב

הפורטל המוביל לשירותי בריאות בישראל- פורטל המקום שבו תקבלו את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: ביטוחי בריאות ממלכתי בקופות החולים, בריאות האישה, תזונה, אורח חיים בריא, תינוקות וילדים, גיל הזהב רפואה משלימה ועוד.

דילוג לתוכן