מדריך לקניית רכב ראשון

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

מדריך לקניית רכב ראשוןבשעה טובה, החלטתם לבצע צעד משמעותי בחיים שלכם, ולרכוש את הרכב הראשון שלכם. ההתרגשות, מטבע הדברים, בשיאה, אבל יחד איתה עולה גם מפלס ההתרגשות.

החשש שמא תבצעו רכישה שהיא הכול חוץ ממושכלת קיים תמיד, כשסכומי הכסף הנדרשים לצורך הרכישה, הנעים בין כמה עשרות למאות אלפי שקלים, בוודאי לא תורמים לשקט הנפשי שלכם. אז כיצד תוכלו לרכוש את הרכב הראשון שלכם, ולהישאר בחיים מבחינה כלכלית?

הכול מתחיל בהגדרת הצרכים

רכישת רכב חייבת להתחיל על הנייר, בהגדרת הרצונות והצרכים שלכם מכלי הרכב הנתון. מגוון הדגמים המוצעים כיום הוא פשוט אינסופי, כך שאתם חייבים להגדיר, כצעד ראשון, את הציפיות שלכם מכלי הרכב שתרכשו.

האם אתם זקוקים לרכב משפחתי מרווח, או יכולים להסתפק ברכב קטן (וזול) יותר? האם הרכב אמור לשמש לנסיעות עירוניות פשוטות, או לגמוע מרחקים גדולים מדי יום, מה שמצריך מנוע חזק יותר? וכן הלאה.

ברמה המעשית, התשובות לשאלות אלה יקבעו אילו מאפיינים הרכב צריך למלא, ועקב כך יצמצמו במידה ניכרת את מגוון האפשרויות.

לא ניתן לחשוב על רכישת רכב מבלי להגדיר את התקציב שמעוניינים, או יכולים, להקדיש למשימה. רצוי שלא לשפוך את כל החסכונות על הרכב, וכאשר בוחרים בתשלומים – לא להקדיש לכך את כל תלוש המשכורת. כמובן שבכל אחד מהמשלבים האלה, אתם יכולים להיעזר בייעוץ מקצועי, או בחוות דעת של מכרים שרכשו לאחרונה רכב.

הגורם שמאחורי הרכישה

כשרוכשים רכב, צריך לדעת גם ממי עושים את זה. במקרה של כלי רכב מיד ראשונה, דומה כי הסוגיה פשוטה יותר: אפשר לפנות באופן ישיר ליבואנית הרשמית של יצרנית כלי רכב מסוימת, או לברר בסוכנויות הרכב האמינות.

אפשרויות אחרות הן לרכוש רכב מחברות ליסינג, שבהחלט יכול להיות מוגדר היום, עקב התקנות החדשות, כרכב יד ראשונה באם לא נעשה בו שימוש בפועל, מסיבה זו או אחרת.

רכישת רכב מיד שנייה נחשבת למעט מורכבת יותר, ולו מכיוון שהיא מכניסה לתמונה, לא פעם, את סוחרי הרכב הפרטיים. השאיפה שלכם צריכה להיות רכישת רכב באופן ישיר מהבעלים הרשמיים שלו, מה שלא כרוך, מן הסתם, באי אילו עלויות תיווך. לכן, חשוב לברר מיהם בדיוק בעליו הרשמיים של הרכב, כפי שניתן להסיק מהרישיון שלו.

הבדיקות הרשמיות של הרכב

כשרוכשים רכב, חייבים לוודא שהוא התקין ביותר שניתן לדרוש לו. גם מהבחינה הזו, את השקט הנפשי היחסי יכולים לקבל אלה שבוחרים ברכב מיד ראשונה, כשעיקר הבדיקה, במקרה הזה, צריכה להיות האם הוא באמת "מהניילונים", או שמא הושם בתוכם לאחר זמן מסוים שבילה על הכביש.

בכל מקרה שלא בטוחים לגבי מצבו של הרכב, ועל אחת כמה וכמה במקרה של כלי רכב משומשים, אין לוותר על הבדיקות המקובלות, במכוני הבדיקה המקצועיים בישראל. הבדיקה אמורה לסקור את הרכב מ-א' ועד ת', ולעמוד על הליקויים המורכבים יותר, לרבות אלה שקשה עד בלתי אפשרי להבחין בדרך אחרת.

מכיוון שעלויות הבדיקה כרוכות בכמה מאות שקלים, מומלץ לבצע את הבדיקה רק בכלי רכב שעברו את ה"סלקציה" הראשונית, ושבאת קיים סיכוי סביר לרכישה שלהם.

סקירת ספר הטיפולים של הרכב משמעותית אף היא, ובכוחה לאפשר לכם לדעת את כל מה שדרוש על הטסטים, התיקונים וחלקי החילוף שנכנסו לתמונה, ואשר משפיעים לא רק על התפקוד שלו, אלא גם על תג המחיר שלו.

באם הרכב עבר טיפולים במוסכים מורשים, הרי שההיסטוריה שלו אמורה להיות מתועדת במחשבי החברה, מה שמקל עבורם את התמונה במידה לא מבוטלת

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

המרכז הישראלי לרכב

הפורטל המוביל לשירותי בריאות בישראל- פורטל המקום שבו תקבלו את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: ביטוחי בריאות ממלכתי בקופות החולים, בריאות האישה, תזונה, אורח חיים בריא, תינוקות וילדים, גיל הזהב רפואה משלימה ועוד.

דילוג לתוכן