מכירת רכב לפירוק

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

מכירת רכב לפירוקאתם מתבוננים על הרכב שלכם, ומבינים כי ככל הנראה נסתם הגולל עליו. הוא עומד כבר שבועות ארוכים בחניה, והתיקון שלו אינו אפשרי כלל, או לכל הפחות אינו משתלם.

במצב הדברים הזה, אתם יודעים גם שלא תוכלו למכור את הרכב – כי איזה ישראלי ירצה לרכוש רכב אשר הדבר הראשון שנדרש לעשות ביחס אליו הוא להוציא אלפי שקלים, אם לא מעבר לכך, על תיקונים מאסיביים?

ובכל זאת, יש בנמצא פתרון, שיכול לסייע לכם לגרוף רווחים עבור הרכב שלכם, לעיתים בסכום נכבד לכל הדעות. קוראים לו מכירת כלי רכב לפירוק, ואנחנו נתייחס לאופן שבו המכירה נעשית הלכה למעשה.

מהי מכירת רכב לפירוק?

כל רכב, ואת זה יודעים עוד הרבה לפני שעוברים בהצלחה את מבחן התיאוריה, כולל בתוכו רשימה אינסופית של חלקי חילוף, אשר פעילותם המשותפת מאפשרת לו לבצע את המשימה שלשמה נועד.

מה שברור לא פחות הוא שגם אם הרכב עצמו אינו מתפקד, ייתכן מאד שמצבם של חלק מהחלפים דווקא מאפשר למצוא להם שימוש, בין אם בנקודת הזמן הנוכחית ובין אם לאחר אי אילו פעולות לתיקון או לשיפוץ. וכאן בדיוק הגורמים המתעסקים בפירוק נכנסים לתמונה.

מכירת כלי רכב לפירוק היא מצב שבו גורם מסוים בתחום הפירוק, לרוב כזה שיש לו משאית גרר ומגרש לאחסנת ולפירוק הרכבים עצמם, רוכש כלי רכב ישנים או תקולים על מנת לפרק אותם מרכיביהם, לתקן את מה שמצריך תיקון ולמכור אותם, בסוף הדרך, למוסכים, לחברות תעשייתיות, לגורמים בתחום הרכב וכיוצא בזה.

מה שכן נדרשים בעלי הרכב לעשות, בהליך בירוקרטי שאינו נחשב למסובך יתר על המידה, הוא להודיע למשרד התחבורה ולאגף הרישוי על עצם המכירה, מה שיבטל את רישיון הרכב, ולמעשה יעביר אותו לבעלותם של בעלי מגרש הפירוק.

היתרון הכלכלי (והסכנה האורבת למוכרים)

בעיקרו של דבר, כאשר מדברים על הצורך במכירת רכב לפירוק, ברור שהשיקול העיקרי שנכנס לתמונה הוא זה הכלכלי. נכון, מכירת הרכב, במצב הנוכחי שלו, לא תתקרב, כמובן, למחיר המחירון שלו. אלא שהיא מאפשרת לקבל רווחים, שבמצב אחר סביר שלא היו מתקבלים כלל וכלל. ברור שעל רקע האלטרנטיבה, והיא העמדת הרכב ללא כל שימוש בחניה או על המדרכה, פתרון זה נחשב ליעיל פי כמה.

אבל, וזה אבל גדול במיוחד, תחום פירוק כלי הרכב מנוהל על ידי סוחרים, וככאלה – השאיפה שלהם היא לקבל את חלקי החילוף האיכותיים ביותר עבורם, במחירים הנמוכים ביותר.

אין לשכוח כי גורמים אלה מנוסים מאד בשדה המשחק בו הם פועלים, ובמקרים לא מעטים ההצעות שהן יציעו אמנם יכללו בתוכם סכומי כסף מסוימים, אך כאלה הנחשבים לנמוכים יותר מאשר שווים של חלקי החילוף בפועל.

חשיבותה של השוואה

אז מה עושים? המלצה ברורה היא לנסות לבצע מחקר מסוים טרם מכירת הרכב לפירוק. כצעד ראשון, מומלץ לתהות על קנקנו של אותו סוחר או חברה, לראות מה המוניטין שיש להם בתחום, מהו מספר שנות הניסיון שלהם וכיוצא בזה. תחום הסחר בכלי הרכב כולל בתוכו גם לא מעט "חאפרים", והשאיפה שלכם חייבת להיות הימנעות מביצוע עסקה עם גורם שכזה.

דגש חשוב אחר הוא על קבלת הצעות ממספר מפרקים לפחות, מה שיאפשר לקבל הערכה סבירה של עלותם של חלקי החילוף, או אפילו עלות מכירת הרכב הכוללת לפירוק. כמו בכל תחום, השוואת מחירים יכולה למפות את שדה המשחק, ומגדילה את הסיכויים שתקבלו, בסופו של יום, את ההצעה ההוגנת ביותר עבור כלי הרכב שלכם.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

המרכז הישראלי לרכב

הפורטל המוביל לשירותי בריאות בישראל- פורטל המקום שבו תקבלו את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: ביטוחי בריאות ממלכתי בקופות החולים, בריאות האישה, תזונה, אורח חיים בריא, תינוקות וילדים, גיל הזהב רפואה משלימה ועוד.

דילוג לתוכן