מחירון רכב

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

מחירון רכבכל מי שמעוניין למכור או לרכוש רכב, ניגש אליו בשלב זה או אחר: המחירון, שיאפשר להעריך את עלות של העסקה הנרקמת.

מחירון הרכב בישראל נחשב לדינמי במיוחד, עם שינויים שחלים בו כמעט בכל רגע נתון, ומשפיעים באופן משמעותי על השוק. אנחנו נתייחס כאן לחשיבות המחירון הרכב, לתמונה בישראל ונעניק לכם טיפים חשובים לגבי התנהלות כלכלית בשדה משחק זה.

למה צריך מחירון רכב?

המטרה של מחירון, מעצם היותו כזו, היא לטוות את העלויות המקובלות של מוצרים בתחום מסוים – רכב, במקרה הזה. כבר מההגדרה הזו, ניתן ללמוד על החשיבות של מחירון הרכב.

הוא מאפשר לצרכנים, לסוחרים ואפילו ליבואניות או יצרניות הרכב לקבל תמונת מצב על התחום בכל רגע נתון, ולהיערך בהתאם. כל עסקה בתחום הרכב נעשית תוך התבוננות על המחירון, עם אי אילו שינויים (כפי שנראה בהמשך).

ברמה המעשית, מדובר בחוברת ארוכה המחולקת על פי יצרניות, דגמים, שנות ייצור, מאפיינים טכניים של הרכב ושאר מאפיינים המשפיעים על העלות הכוללת. המחירונים כוללים בתוכם גם כלים שיבטאו שינויים במחיר הרכב, למשל עקב התיישנות או ירידת ערך, מספר בעלויות, קילומטראז' וכיוצא בזה, כך שהוא כולל בתוכו גם כלי רכב שאינם חדישים בהכרח.

המחירונים המקובלים בישראל

בישראל, נעשה שימוש במספר מחירונים עיקריים. המחירון הראשי, יש שיאמרו עד לרמת מונופול של ממש, הוא מחירון לוי יצחק, הנערך על ידי שמאי בעל שם זה. מחירון זה יוצא מדי חודש בחודשו, והוא נחשב למוסמך ביותר בתחומי הרכב והביטוח בישראל.

מצד שני, ראוי להדגיש שהמחירון גם זוכה לביקורות, בין השאר על כך שהמחירים בו גבוהים יתר על המידה (מה שפועל לטובת חברות הביטוח, למשל), ולא באמת מבטא את הנעשה בפועל בתחום הרכב בישראל.

בהקשר הזה, יש לציין את כניסתם לתמונה של מחירונים אחרים, הזמינים בעיקר באינטרנט. אלו הם אינם מחירונים רשמיים, אך יש שיטענו כי הם מבטאים את הנעשה בשוק הרכב ברמת הדיוק הגבוהה ביותר. מחירון הרכב המרכזי, המהווה "יריב" ראוי בהחלט למחירון הרכב של לוי יצחק, הוא מחירון יד 2.

הנחת היסוד: מחירון אינו תורה מסיני

ייתכן שכבר עלתה אצלכם שאלה משמעותית אחת, והיא נוגעת לרמת התוקף של המחירון: אחרי הכול, באם מכרתם או רכשתם רכב לאחרונה, לא מן הנמנע שהבחנתם כבר בפערי מחירים, לעיתים משמעותיים, בין גורמים שונים.

הדבר אינו מקרי, והוא מאפשר לנו ללמוד היטב על התפקיד שמחירוני הרכב צריכים למלא בחיינו. המלצה של רבים בתחום, מהבחינה הזו, היא להתבסס על מחירוני הרכב, אך לא באופן מוחלט.

ניתן להבהיר את הנקודה הזו באמצעות מספר דוגמאות עיקריות. הראשונה היא רכבי יד שניה. נכון, יש מחיר מוגדר במחירון, אך עדיין חברות הפועלות בתחום יכולות לסטות ממנו, ולהציע הנחות משמעותיות עבור מחיר רכב. כך, המחירים בירידי המכוניות למיניהם עשויים להיות זולים יותר מאשר בתקופות אחרות, וכך גם לקראת סוף השנה, או אפילו בימים האחרונים של כל חודש.

זאת ועוד, אפשרות המיקוח קיימת גם קיימת בתחום הרכב, ועשויה להוריד את עלותו של הרכב באופן משמעותי – אין לשכוח שתחום הרכב הוא תחרותי מאד, ובו קיימת תחרות על כל לקוח.

במקרה של רכב משומש, הפערים במחירים באים לידי ביטוי, בעיקרו של דבר, במשוואה שמרכיבה את מחיר הרכב הסופי. הוא עובר אי אילו טיפולים ותיקונים במהלך השנים, צובר קילומטראז' מסוים ואף עשוי לכלול דווקא תוספות, שמעלות את מחירו (למשל, מערכות בטיחות מתקדמות).

גם כאן, ניתן לחשב באופן שונה את המחיר, אפילו כשמתבססים על המחירון בנקודת ההתחלה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

המרכז הישראלי לרכב

הפורטל המוביל לשירותי בריאות בישראל- פורטל המקום שבו תקבלו את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: ביטוחי בריאות ממלכתי בקופות החולים, בריאות האישה, תזונה, אורח חיים בריא, תינוקות וילדים, גיל הזהב רפואה משלימה ועוד.

דילוג לתוכן