ליסינג נהג חדש וצעיר

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

ליסינג נהג חדש וצעירהתקנות הישראליות בענייני נהיגה ותחבורה מבדילות בין נהגים ותקים לבין נהגים צעירים, בין נהגים בעלי וותק בנהיגה לבין נהגים החסרים וותק כזה. במקביל, גם חברות שעוסקות בהשכרת רכבים, בביטוח או בליסינג נוהגות לפעול על פי קריטריונים שונים שכוללים בין היתר את הניסיון התעבורתי של לקוחות פוטנציאליים.

בשורות הבאות נראה מהו בדיוק נהג חדש, מהו נהג צעיר וכיצד הדבר משפיע על האפשרות להצטרף לעסקת ליסינג מכל סוג שהוא – מימוני, תפעולי או אחר.

מה אומר החוק?

על פי החוק, קיימת הגדרה מובחנת לנהג חדש וקיימת הגדרה מיוחדת לנהג חדש שהוא גם צעיר.

נהג חדש מוגדר בתור נהג שלא צבר עדיין וותק בנהיגה של שנתיים ימים. בתוך תקופה זו חייב הנהג החדש לעמוד בדרישות מיוחדות לרבות נהיגה עם מלווה (למשך תקופה של שלושה חודשים ובכפוף לגיל הנהג), להצמיד שלט "נהג חדש" לשמשת הרכב, ולהימנע מביצוע של עבירות תנועה מסוימות.

אי עמידה בכללים אלה נחשב לעבירה ויכול לביא לסנקציות שונות, לרבות שלילת רישיון, הארכת מעמד הנהג כחדש, חיוב בבחינת נהיגה נוספת ועוד.

נהג צעיר איננו הגדרה חוקית כי אם נוהג שאותו קבעו גופים שונים, על מנת לזהות נהגים שנחשבים ל"מסוכנים יותר" ולמועדים יותר למעורבות בתאונות.

על פי רוב מדובר על גיל 21 (ולעתים 24), כאשר לגיל צעיר יש השפעה בקביעת מחיר ביטוח הרכב, מחירי ההשכרה בחברות להשכרת רכב ולעיתים גם בעלות הרכב בעסקאות מסוג ליסינג.

במאמר מוסגר נוסף שקיימת הגדרה בחוק של נהג צעיר חדש, שמשמעו נהג חדש שמלאו לו פחות מ-24 שנים.

גיל, ניסיון וליסינג מימוני

בתחום הליסינג ישנן כמה וכמה שיטות שבהן ניתן להתקשר עם חברת הרכב. השיטה הרלוונטית ביותר לציבור הרחב הינה שיטת הליסינג המימוני. בשיטה זו, שלא כמו בשיטה התפעולית, מדובר על דרך חלופית לרכישת רכב, במקום הלוואה.

בשיטה זו מעבירה חברת הליסינג את הבעלות על הרכב לרוכש, וזאת בתמורה לתשלום מקדמה והתחייבות לשלם סכומים נוספים בתשלומים.

מכיוון שבדרך זו לא לוקחת על עצמה החברה סיכונים שונים הכרוכים בחוסר ניסיון בנהיגה, אין משמעות רבה (מבחינה תיאורטית), לעובדה שהרוכש יהיה צעיר בגילו או בעל ניסיון מינימאלי בנהיגה.

בפועל, גיל הנהג משפיע באופן עקיף:

  • כאשר מדובר על נהג צעיר, במרבית המקרים לא יהיו ברשותו האמצעים להתקשר עם חברת ליסינג בעסקה מימונית. היכולת שלו להוכיח איתנות פיננסית לא תהיה גבוהה דיה.
  • לעומת זאת, כאשר מדובר על נהג חדש, במידה ומדובר על מי שלמד נהיגה בגיל מבוגר יחסית, מישהו שכבר צבר הון כספי מסוים, יכולתו לרכוש רכב בדרך זו תהיה ריאלית יותר.

ליסינג תפעולי

בשונה מהשיטה המימונית, בליסינג תפעולי בהחלט יש השפעה להיותו של נהג מחוסר ניסיון או צעיר לימים. בשיטה זו, הרכב אינו עובר לבעלות הנהג כי אם נשאר על שם חברת הליסינג. לרוב, יהיה מדובר בהתקשרות בין מעסיק לבין החברה, כאשר המעסיק מבקש לספק לעובד רכב מהעבודה.

בשיטה זו חברת הליסינג אחראית לא רק לאספקת הרכב כי אם גם לתחזוקה שוטפת, לכיסויי ביטוח ולתיקונים. מכיוון שבמקרה של נהג חדש ובמיוחד צעיר העלויות הנלוות יהיו יקרות יותר, העסקה כולה תהיה יקרה יותר ולא תמיד כלכלית ומשתלמת.

רכב יד שניה

חברות הליסינג בימינו לוקחות חלק של ממש גם בתחום הרכב מיד שניה. כאן, בדומה לשיטה המימונית, לחברת הליסינג לא משנה האם הרוכש הינו נהג ותיק, צעיר או חדש. ההשפעה תורגש בשלב הבא, של רכישת ביטוח רכב שצפוי להיות יקר יותר.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

המרכז הישראלי לרכב

הפורטל המוביל לשירותי בריאות בישראל- פורטל המקום שבו תקבלו את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: ביטוחי בריאות ממלכתי בקופות החולים, בריאות האישה, תזונה, אורח חיים בריא, תינוקות וילדים, גיל הזהב רפואה משלימה ועוד.

דילוג לתוכן