ליסינג מימוני

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

ליסינג מימונירכישה של רכב חדש איננה דבר של מה בכך. אפילו כאשר מדובר על רכב קטן, למשל כזה מסוג "מיני" ואפילו דגם ידני, עולה צורך בהשקעה של עשרות אלפי שקלים לפחות. מצב דברים זה הביא להתפתחות שיטות שונות של רכישת רכב בתשלומים.

בעבר, רכישת רכב בתשלומים נעשתה בעיקר באמצעות נטילת הלוואה. הבנקים ומעט גורמי מימון נוספים הציעו הלוואות ייעודיות לרכב חדש, שהפכו את הרכישה לאפשרית. כיום, את מקומה את אותה הלוואה ותיקה תופסת שיטה עדיפה ומשתלמת יותר, שידועה בשם ליסינג מימוני.

מקורות הליסינג

לפני שנסביר מעט יותר על השיטה המימונית ועל המהפך שיצרו חברות הליסניג בשוק הרכב הישראלי, ראוי לומר כמה מילים על מקורותיה של שיטה זו, הידועה גם בשם חכירה. שיטת החכירה הועתקה לענף הרכב מענפי התעשייה והייצור. בענפים אלה מקובל לשלב עסקאות של חכירה לצורך גיוון אפשרויות מימון כאשר נדרשים ציוד ומכונות חדשים ויקרים.

בשלב מסוים חלחלה ההבנה שמה שטוב כחלופה משתלמת לרכישת מכונות לעסקים יכול להיות מצוין גם כחלופה לרכישה רגילה של כלי רכב לעסקים. כאן נוצר למעשה שוק רחב של ליסינג לעסקים ולציי רכב. מאוחר יותר, עם התבססות חברות ליסינג בתחום, חלה התרחבות גם לתחום של רכב למגזר הפרטי, תופעה שקיבלה את השם ליסינג מימוני.

החיים הטובים

השיטה המימונית מאפשרת לכל אחד להגיע בקלות לרכב חדש, באמצעות פריסה נוחה של תשלומים שניתן לעמוד בהם. יתרה מכך, מדובר על דרך אפקטיבית במיוחד להמשיך ולנסוע ברכב חדיש למשך שנים ארוכות וליהנות בתוך כך מהחיים הטובים.

דבר זה מתבצע באופן פשוט להפליא – עסקת ליסינג מימוני כוללת בתוכה אופציה מובנית שדומה מעט לשיטת ה"טרייד אין" הוותיקה. על פי הסכם החכירה שבין הלקוח לבין חברת הליסינג, מוסכם מראש שבגמר תקופת התשלומים יוכל הנהג לבחור באחת משתי דרכים אפשריות – סגירת העסקה או החלפת הרכב.

  • סגירת העסקה – משמעה החזרת הרכב לחברה המחכירה, ללא מימוש אופציית ההחלפה.
  • החלפת הרכב – החלפת הרכב שהתיישן לרכב חדיש. בצורה כזאת ממשיכים לנסוע ברכב חדש. כמו שאמרנו – מרגישים את החיים הטובים.

יש לציין שישנה אפשרות שלישית, לרכוש את הרכב ולהשלים את העברת הבעלות, אבל על כך אין טעם להרחיב כאן את הדיבור.

חוסכים ומרווחים

עם התפתחותו של תחום הליסינג המימוני הלך היצע הדגמים וגדל. במשך תקופה לא קצרה העדיפו חברות הליסינג להציע מגוון מצומצם יותר, שכלל בעיקר מכוניות משפחתיות גדולות, בעלות גיר אוטומטי.

כיום, לאור התרחבות הביקוש, גדל מאוד היצע הרכבים, כאשר גם חלקם של הדגמים הידניים והקטנים עלה בצורה ניכרת. דבר זה נובע לא מעט מהתקנות החדשות בתחום של מיסוי כלי רכב ירוקים, דבר שהביא להורדת עלות בקטגוריה.

גם העלייה המתמשכת במחירי הדלק בישראל ובעולם תרמה את חלקה ומסירות הרכב מלמדות שדגמים של מכוניות עירוניות קטנות וזריזות הפכו למבוקשים מאי פעם.

המעבר מעסקי לפרטי

לפני סיום נספר על מגמה מעניינת שהחלה בעת האחרונה וצפויה להמשיך ביתר שאת בתקופה הקרובה. מזה תקופה לא קצרה אנו עדים לביקוש קטן והולך לכלי רכב בשיטת הליסינג התפעולי לעסקים. סגירת פרצת המיסוי פשוט הפכה את השיטה להרבה פחות אטרקטיבית באמצעות ההגדרות החדשות של שווי שימוש ברכב, על פי קטגוריות שונות.

מומחים בענף הרכב צופים שחברות הליסינג לא צפויות להיפגע מכך באופן משמעותי. אם הדבר נשמע מפתיע נסביר שהתהליך מתרחש בד בבד עם עליה בביקוש לרכישת רכב באופן פרטי בשיטה המימונית שאותה תיארנו בתחילת המאמר.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

המרכז הישראלי לרכב

הפורטל המוביל לשירותי בריאות בישראל- פורטל המקום שבו תקבלו את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: ביטוחי בריאות ממלכתי בקופות החולים, בריאות האישה, תזונה, אורח חיים בריא, תינוקות וילדים, גיל הזהב רפואה משלימה ועוד.

דילוג לתוכן