ליסינג במימון מלא

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

ליסינג במימון מלאשיטת הליסינג כאמצעי יעיל לרכישה של כלי רכב חדשים ומיד שניה כבר מזמן איננה חדשה בנוף הישראלי. יחד עם זאת, אי אפשר לומר שחברות הליסינג השונות שוקטות על השמרים. הציפיות של הציבור לחידושים שונים והתחרות בין החברות השונות הפועלות בתחום הן גורמים שמביאים לפיתוח חידושים מעניינים.

אחד החידושים האחרונים בתחום זה קיבל את השם "ליסינג במימון מלא". השם עשוי להטעות במקצת, שכן גם שיטות הליסינג הוותיקות נתנו פתרון מלא ומקיף לרכישת כלי רכב שונים. לכן, בשורות הבאות נסביר מהו הייחוד של שיטה זו ומה מבדיל אותה מהדרכים הוותיקות שעובדות בשטח בשנים האחרונות.

חידושים בהלוואות

מקורה של שיטת הליסינג הוא בעולם העסקים. הן בתחום הרכב והן בתחומים אחרים, התפתח ביקוש לאפשרויות מימון מיוחדות, שלא יעיקו על מבנה ההון של החברה.

אחד הפתרונות שהוצגו היה התקשרות בשיטת החכירה. דרך זו, שהייתה שילוב של רכישה ושל מתן הלוואה, אפשר לעסקים לממן החלפה של ציוד וחידוש של צי הרכב בלי לבצע העברת בעלות על הרכוש החדש. במקביל, דרך זו לא הצריכה פניה לבנק ללקיחת הלוואה או הנפקת אגרות חוב בשוק ההון.

על פי שיטת החכירה, שקיבלה בהמשך את השם ליסינג תפעולי, העביר היצרן או המשווק את הציוד בתמורה לתשלום חודשי. השירות כלל גם שירותי תפעול ואחזקה, שהפכו את העסקה לכדאי לארגונים שלא רצו להקים מערך אחזקה נוסף, יקר ומסורבל.

אותה שיטה נדדה בהמשך גם לשוק הפרטי, וקיבלה שם את השם ליסינג מימוני. כאן, השיטה איבדה את הפן התפעולי שלה, והפכה למעשה לחלופה להלוואות בנקאיות לרכישת רכב. מרגע שהציבור התוודע לשיטה, הביקוש לרכישת רכבים מליסינג גדל במהירות.

יותר ויותר אנשים העדיפו לפנות לחברות הללו במקום להידפק על שערי הבנק בבקשה להלוואה. מרבית הרכבים שהחליפו ידיים בשיטה זו היו כלי רכב חדשים, לפחות בתחילה, כאשר עם הזמן התרבו גם עסקאות של רכב מיד שניה.

החידוש במימון

שיטת הליסינג המימוני הרגילה הצריכה מהלקוחות להעביר מקדמה לחברת הליסינג בתמורה למסירת הרכב. אמנם המקדמה הזו הייתה נמוכה הרבה יותר מזו שיש להעביר לידי היבואנים הרשמיים, שדורשים את מחיר הרכב המלא, אבל עדיין מדובר על סכום בלתי מבוטל.

סכום זה, שיכול להגיע לעשרות אחוזים ממחיר הרכב, היווה חסם בפני כניסה לעסקאות כאלה, עבור חלק מהציבור הישראלי וכאן בדיוק נכנס החידוש של ליסינג במימון מלא.

המימון המלא עליו אנו מדברים הינו למעשה ויתור על התשלום הראשוני עבור הרכב. כאשר חברת הליסינג מוכנה לוותר על התשלום הראשוני, מדובר למעשה על סוג חדש לחלוטין של מימון, שלא היה כדוגמתו בענף הרכב.

בעסקאות מסוג זה, משלם הלקוח מדי חודש בחודשו חלק ממחיר הרכב. הסכומים החודשיים הללו יכולים להשתנות על פי כמה גורמים:

  • הגורם הראשון הוא כמובן מחיר הרכב, על פי המחירון הרשמי. ככל שמחיר הרכב גבוה יותר, כך כל תשלום החודשי יהיה גבוה יותר.
  • הגורם השני הוא תקופת החכירה. ככל שתקופת החכירה תהיה ארוכה יותר, גובהו של כל תשלום ותשלום יהיה נמוך יותר.
  • הגורם השלישי הוא אופציית ההחלפה. כאשר ללקוח ישנה אופציה להחליף את הרכב לאחר כמה שנים לרכב חדש, אפשר במקרים מסוימים לשנות את הרכב התשלומים החודשי.
  • הגורם הרביעי הוא מספר כלי הרכב שכלולים בעסקה אחת. למרות שסוג זה של עסקאות נועד בעיקר לשוק הפרטי, ישנה אפשרות שגם חברות עסקיות יבחרו להשתלב כאן. במקרה זה, לחברה עסקית שמחכירה כמה כלי רכב, ניתן ליצור הרכב תשלומים מיוחד, לעסקה כולה.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

המרכז הישראלי לרכב

הפורטל המוביל לשירותי בריאות בישראל- פורטל המקום שבו תקבלו את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: ביטוחי בריאות ממלכתי בקופות החולים, בריאות האישה, תזונה, אורח חיים בריא, תינוקות וילדים, גיל הזהב רפואה משלימה ועוד.

דילוג לתוכן