השכרת רכב – נהגים צעירים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

השכרת רכב לצעיריםלאחר שחרורם מהשירות הצבאי, מתמודדים צעירים רבים עם הוצאות כספיות מרובות. רק מעטים בגילאים הצעירים מגיל 27, מצליחים לרכוש רכב חדש ולשאת בהוצאות העלות והמימון שלו.

נסיבות אלו מובילות את הצעירים לפתח תלות בתחבורה ציבורית או בהורים. תנאי השכרת רכב לנהג חדש פותרת בעיות אלו ומספקת מענה לצורך חיוני. השכרת הרכב מאפשר להם את החופש ליצור רושם ראשוני טוב, לנסוע לטיולים ולשמור על עצמאות.

רוב חברות השכרת הרכב מגבילות את תנאי ההשכרה לצעירים עד גילאי 24. צעירים המעוניינים בהשכרת רכב, מתחת לגיל זה, אינם רשאים לחתום על הסכם שכירת רכב. החברות השונות מבינות את צרכי הצעירים ומכירות באחריותם וכישורי הנהיגה הטובים שלהם, ובהתאם מציעות מסלולי השכרה המתאמים לנהג חדש.

את הרכבים ניתן להשכיר למטרות שונות כגון שימוש אישי או טיולים ברחבי הארץ. מסלול ההשכרה כולל רחב חדש ותקין, ביטוח מקיף, שירות אישי איכותי, התאמה אישית של הרכב לצרכי המשתמש, ומיכל דלק מלא.

ביטוח ואחריות בנהיגה

נושא תרגול הנהיגה וצבירת הניסיון משמעותיים לנהגים צעירים. לאחר לימודי הנהיגה ומבחני התיאוריה, עדיין עליהם לצבור את הניסיון המעשי הדרוש לנהיגה. חברות ההשכרה המציעות את מסלולי הנהג החדש, מסייעות לנהגים צעירים בנושא זה.

המחקרים מוכיחים כי נהגים חדשים נמצאים בסיכון גבוה יותר למעורבות בתאונות דרכים. לכן, כל חברת השכרה המעניקה שירותים לנהגים צעירים, נמצאת בדרגת סיכון גבוהה יותר בעצמה. בהתאם, מפעילות חברות הביטוח השונות תעריפי ביטוח והשכרה גבוהים יותר.

הנהגים החדשים מתבקשים לשלם מחירים גבוהים יותר בהשוואה לנהגים ותיקים השוכרים את אותם סוגי רכב. הגיל המינימאלי המאפשר השכרת רכב משתנה מחברה לחברה.

חברות המגלות הקפדה יתרה על חוקי הבטיחות, מאפשרות השכרת רכב לצעירים בגילאי 24 ומעלה בלבד, ואילו החברות הגמישות יותר מאפשרות מסלולי השכרת רכב גם לצעירים בגילאי 21. הגדרת 'נהג חדש' מתייחסת לאדם שברשותו רישיון נהיגה במשך שנתיים או פחות.

היבטים חשובים בהשכרת רכב

חיוני להבין מיהו בדיוק נהג צעיר, מהם חובותיו וזכויותיו בהתאם לחוק ומהי משמעות השכרת רכב לצעירים. לכן, ראשית יש להבין את המושגים השונים על פי חוקי משרד התחבורה:

נהג חדש צעיר – הינו נהג עד גיל 24, המחזיק ברישיון נהיגה בתקופה של פחות משנתיים.

נהג חדש – הינו נהג המחזיק ברישיון נהיגה עם ותק של פחות משנתיים, ללא קשר לגילו.

משמעות הגדרות אלו מתייחסת לניסיון המעשי אותו צובר נהג חדש ונהג חדש צעיר, ויכולתו לנהוג בבטיחות במצבים מסוכנים. הסברה המנחה את החוקים יוצאת מנקודת הנחה לפיה צעיר מתחת לגיל 24 אינו בקיא במשמעות אחריותו הכבדה הכרוכה בהתנהגות על הכביש. ולכן, ובהתאם, בוחרות חברות השכרת רכב שונות להגביל את תנאי ההשכרה בגביית תשלום נוסף המכסה את הביטוח.

כללי השכרת רכב לצעירים

גם אם ההקפדה המדויקת על הכללים השונים משתנה מחברה לחברה, רוב ההיבטים עליהם מקפידות החברות כוללים:

נהג צעיר מעל גיל 20, עם רישיון נהיגה מעל שנה. יחויב בתשלום עבור ביטוח בעלות של 250 ש"ח ליום.

נהג צעיר מתחת לגיל 20. אינו רשאי לשכור רכב, גם אם הוא מחזיק ברשיון נהיגה בוותק של מעל שנה.

נהג צעיר מעל גיל 21 עם רשיון נהיגה מעל שנה. יחויב בתשלום לביטוח בסך 165 ש"ח ליום.

קילומטראז' ליום. בנושא זה חלה הגבלת 220 ק"מ ליום. אם קיימת חריגה מהגבלה זו, הנהג הצעיר או החדש נדרש לשלם סך של שקל אחד בתוספת מע"מ, עבור כל קילומטר, בנוסף לעלויות האחרות.

יש להבין, כי העלות המיועדת לכיסוי הביטוח נגבית בנוסף לעלות השכרת הרכב. דמי ההשכרה נקבעים על פי סוג הרכב בו בוחר הנהג.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

המרכז הישראלי לרכב

הפורטל המוביל לשירותי בריאות בישראל- פורטל המקום שבו תקבלו את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: ביטוחי בריאות ממלכתי בקופות החולים, בריאות האישה, תזונה, אורח חיים בריא, תינוקות וילדים, גיל הזהב רפואה משלימה ועוד.

דילוג לתוכן