הסכם למכירת / לקניית רכב

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

הסכם למכירת / לקניית רכבלא צריך להיות גאון כלכלי כדי להסכים עם הקביעה הבאה, והיא שככל שעלות הרכישה שאנו מבצעים גבוהה יותר, כך נדרשת מידה לא מבוטלת של זהירות.

רכישת רכב נחשבת לאחת המשמעותיות שמבצע אדם בחייו, שניה רק לרכישת הדירה. לכן, ברור מדוע לא ניתן לחשוב אפילו על השלמת העסקה ללא מסמכים רלוונטיים, המבטאים את הזכויות והחובות של כל אחד מהצדדים.

הסכם זה למכירת או לקניית רכב מכונה "זיכרון דברים", ויש מספר סוגיות שפשוט חייבות להיכלל בתוכו. אנחנו נתייחס כאן למרכזיות שבהן.

מהות זיכרון הדברים

המטרה של זיכרון הדברים, מטבע הדברים, היא להעניק תוקף רשמי לעסקה שזה עתה נסגרה על ידי שני הצדדים. ההסכם נועד להעלות על הכתב את ההתחייבויות של כל אחד מהצדדים, כפי שנראה בהמשך, במטרה להעניק להן תוקף רשמי. זאת ועוד, בכוחו של זיכרון הדברים למנוע מחלוקות עתידיות, שעלולות במצבים אחרים בהחלט להיכנס לתוך התמונה.

כאשר ההסכם כולל את חתימותיהם של שני הצדדים, כלומר, המוכר והקונה (שיכולים להיות אדם פרטי, גוף עסקי או ארגון), הרי שהוא בעל תוקף משפטי, ושני הצדדים נדרשים למלא את מה שמופיע בו.

סוגיה משמעותית אחרת היא שניתן בהחלט להיעזר בעורך דין הבקיא בעסקאות מהסוג הזה, ובתחום התחבורה בכלל, על מנת לוודא כי ההסכם הוגן עבור הצד שמעסיק אותו.

הפרטים הטכניים

הסכם למכירת או לרכישת כלי רכב יכלול בתוכו, כצעד ראשון ומעל הכול, את הפרטים של כל אחד מהצדדים בו: שם ושם משפחה, מספר תעודת זהות, כתובת מגורים ומספר טלפון. חשוב, כמובן, להגדיר בדיוק מי מהם הוא הקונה, ומיהו המוכר. בסוף המסמך יבואו חתימותיהם של הצדדים.

על ההסכם להכיל, בהמשך לכך, את הפרטים הספציפיים של כלי הרכב המדובר, ובכלל זה סוגו, הדגם הספציפי, מספר הרישוי ושנת הייצור. סוגיה משמעותית אחרת היא הפיצוי שיעניקו הצדדים במקרה של הפרת החוזה, או לחילופין קביעה כי הפרה של תנאי מסוים תביא לביטול החוזה.

התחייבות המוכר

על הצד שמוכר את הרכב להתחייב, באמצעות ההסכם, על מספר דברים עיקריים. ראשית, כי הוא בעליו החוקיים של הרכב המדובר. תנאי נוסף הוא התחייבותו שהרכב נמצא בבעלותו המלאה, כלומר, נקי מכל אותם חובות, שיעבודים, עיקולים, קנסות או זכויות של צד שלישי.

היבט משלים של כך הוא התחייבות של הצד המוכר כי במידה ואכן יימצאו כאלה, יהיה או אחראי למחיה שלהם. סעיף אחר נוגע למספר הבעלים שעבר הרכב, ולמספר הקילומטרים שהוא גמע.

הצהרה אחרת של המוכר נוגעת למצבו של הרכב. הוא מתחייב כי הרכב לא היה בעת האחרונה מעורב בתאונת דרכים שפגעה בתפקוד שלו באופן משמעותי, ושאין בו פגמים או ליקויים שאינם נראים לעין, ואשר צריכים להיות מפורטים בהסכם עצמו.

בנקודה הזו, במידה ובוצעה בדיקה מקיפה של הרכב במכון מוסמך, יש לציין את פרטי המכון ואת תאריך הבדיקה, כאשר המסמך המלא צריך להיות מצורף להסכם.

התחייבות הקונה

מן העבר השני של החוזה, עומד לו הצד הקונה את כלי הרכב. מהבחינה שלו, סעיפים עיקריים צריכים להתייחס לאופי התשלום, כלומר, הסך הכולל של העסקה (בכתב ובמילים גם יחד, למען הסר ספק), כמו גם אופן התשלום: למשל, מקדמה ראשונית ברגע חתימת ההסכם, ויתרת התשלום במועד העברת הבעלות של הרכב לידי בעליו החדשים.

סעיף אחר בחוזה הנוגע לקונה מתייחס לכך שהוא ראה ובחן את הרכב במכון מורשה, שאת פרטיו ופרטי הבדיקה יש לציין, כמו גם את מצב הרישום שלו. למעשה, ההתחייבות שלו, בנקודה הזו, היא שלא יוכל לבוא בטענות לפגמים שיימצאו ברכב לאחר השלמת הרכישה.

ראו גם:
השוואת מחירים לקניית רכב

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

המרכז הישראלי לרכב

הפורטל המוביל לשירותי בריאות בישראל- פורטל המקום שבו תקבלו את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: ביטוחי בריאות ממלכתי בקופות החולים, בריאות האישה, תזונה, אורח חיים בריא, תינוקות וילדים, גיל הזהב רפואה משלימה ועוד.

דילוג לתוכן