בדיקת רכב יד שנייה לפני קנייה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

בדיקת רכב יד שנייה לפני קנייהאתם מעוניינים לרכוש רכב, וברור לכם שבמצב הכספים הנוכחי שלכם, לא תוכלו לעמוד ברכישת רכב חדש – יד ראשונה.

אתם מחליטים לחסוך כמה עשרות אלפי שקלים, ולבחור ברכב יד שניה. אלא שמעבר ליתרונות הכלכליים של העסקה, רכישת רכב יד שניה בהחלט כוללת בתוכה אי אילו סכנות.

החשש שעומד מעל הכול הוא לבצע עסקה שהיא הכול חוץ ממושכלת, ולרכוש רכב שאינו תקין, שההיסטוריה שלו אינה ידועה לכם או אפילו שמחירו בפועל נמוך פי כמה מאשר מוצע לכם.

החדשות הטובות הן שבאמצעות מספר בדיקות פשוטות תוכלו ללמוד על טיבו של הרכב, מה שיקרב אתכם בהכרח לעבר העסקה המשתלמת יותר.

מגוון בדיקות לבחינת מצב הרכב

כשמדברים על בדיקת רכב, הסוגיה המשמעותית שיש לברר היא רמת התפקוד בפועל של הרכב, שבמקרה של יד שניה אינה מובנית מאליה. אחרי הכול, הרכב היה מספר שנים בשימושו של אדם מסוים, כך שייתכנו מצבים של בלאי או התיישנות, תאונות דרכים או פגיעות, נראות או נסתרות.

לכן, חשוב כצעד ראשון לבחון את הרכב באופן ישיר, באור יום, ולהתבונן על הכול: החל מצמיגי הדרך, דרך הריפודים ועד לגוונים הספציפיים שלו. נכון, סביר שאין לכם את הידע "לפרש" את כל מה שרואות עיניכם, אך עדיין – הבדיקה יכולה לסייע להתרשמות הכללית שלכם, ואולי גם לשים לב לפגמים מסוימים.

יחד עם זאת, ברור שאת הבדיקה הטכנית המקיפה יותר צריך לבצע בעל מקצוע, הבוחן את הרכב מ"אפס". ברוב המקרים, מדובר כאן על מכונים לבדיקת כלי רכב, אשר יעניקו בסוף הבדיקה המקיפה דו'ח מקיף, הנוגע לכל אותם ליקויים שקיימים או לא קיימים ברכב.

בדיקה חשובה אחרת שנוגעת לעבר של כלי הרכב היא ספר הטיפולים שלו – דרשו ממוכר הרכב לראות אותו. ייתכן מאד כי דברים שלא בהכרח נוכחים כיום במצבו של הרכב, אך עלולים להשפיע על תג המחיר בו, יפורטו בהרחבה. על אותו עיקרון, מידע חשוב דוגמת הטסטים או הטיפולים שעבר הרכב ייכלל בספר.

עוד פריט שחשוב לבדוק בעת רכישת רכב מיד שניה הוא רישיון הרכב. הרישיון מאפשר למצוא תשובות למספר שאלות מהותיות, ובכלל זה כאלה הנוגעות לזהותו של האדם המוכר.

במילים אחרות: הרישיון מאפשר לדעת האם האדם שמציג עצמו כבעל הרכב הוא אכן כזה, ולא, למשל, סוחר, שעלול לגבות מכם עלויות תיווך שאינן מבוטלות כלל וכלל. לכן, חשוב לבדוק מי השם שמופיע ברישיון, והאם זה אכן האדם שעומד מולכם.

הרישיון מאפשר ללמוד גם על שיעבוד הרכב, באם קיים כזה, כאשר גם כן השאיפה הברורה היא להימנע מכלי רכב המשועבדים לאדם אחר, לבנק או לכל גורם אחר. היו מקרים בהם אנשים שילמו ממיטב כספם עבור רכב, וגילו כעבור תקופה קצרה כי הוא כבר לא באמתחתם.

בדיקה כאמצעי מיקוח

חשיבות הבדיקות הטכניות בעת רכישת רכב מיד שניה היא מכרעת. ראשית, כמובן, היא מקטינה את הסיכויים לרכישת "חתול בשק", כלומר, עסקה שאינה שווה את המחיר שלה. זאת ועוד, ברור מדוע נהיגה ברכב הכולל ליקויים נסתרים (נניח, חלקי חילוף שאינם תקינים) מהווה סכנה בטיחותית לכל דבר ועניין.

הליקויים פועלים גם כקלף מיקוח, שמאפשרים לכם לדרוש, ובצדק גמור מבחינתכם, שהמוכר ידאג לתיקון הליקויים האלה טרם הרכישה. כאשר הדבר לא מתאפשר, מסיבה זו או אחרת, רצוי לדרוש הפחתה משמעותית במחיר הרכישה של הרכב, וזאת על פי העלות המוערכת של התיקונים, כפי שעלתה בבדיקות שבוודאי בוצעו.

אתם לא רוצים לרכוש רכב, ולגלות כי מיד לאחר מכן נדרש מכם להשקיע סכומים לא מבוטלים בתיקונים או בטיפולים.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

המרכז הישראלי לרכב

הפורטל המוביל לשירותי בריאות בישראל- פורטל המקום שבו תקבלו את כל המידע והעדכונים העכשווים בנושאי: ביטוחי בריאות ממלכתי בקופות החולים, בריאות האישה, תזונה, אורח חיים בריא, תינוקות וילדים, גיל הזהב רפואה משלימה ועוד.

דילוג לתוכן